Aanraders!

12-05-2020

Tijdens mijn verblijf in Hoedspruit heb ik mogen genieten van een aantal erg leuke uitstappen, restaurants, cafés en andere mooie plaatsen. Hieronder een kort overzicht waar je als toekomstig bezoeker aan dit mooie land inspiratie uit kunt halen.

Heerlijk uiteten kun je op verschillende plaatsen rondom Hoedspruit. Deze restaurants/cafés liggen op maximaal 35 minuten rijden van Hoedspruit. (foto's op volgorde)

Hat & Creek 
Thirsty Giraffe 
Bush pub & Inn
Sleepers

Het vriendelijke personeel, de mooie locatie (en tevens dichtbij het Wildlife Estate) en het erg gezellige lokale cafeetje maken Sleepers tot mijn persoonlijke favoriet! Hier kun je zowel ontbijten, lunchen, koffie drinken, een biertje drinken, avondeten én op stap.

Er zijn tal van activiteiten die je kunt ondernemen. Een heel aantal staan al beschreven in mijn andere reisblogs. Daarom hier een kort overzicht van mijn favorieten.

Krugerpark: geweldig om in deze prachtige natuur rond te rijden en de wildlife van zo dichtbij te mogen zien. Een bezoek aan het Krugerpark kun je echt niet laten liggen. Vanuit Hoedspruit is Orpen gate het snelst bereikbaar. Voldoende mogelijkheden om vanaf deze gate een schitterende ronde te maken. Wat betreft wildlife schijnt het ook een geschikte plek te zijn omdat je vrij gemakkelijk kun afbuigen naar het Zuiden en het Oosten, de plekken waar volgens mijn informatie de kans om wildlife te zien groter is dan in het Noorden.

Krugerpark
Krugerpark

Raften: Bij Induna adventures in Hazyview zijn we gaan raften op Sabi river. Dit is een lange rit (+ 1,5 uur) maar voor mij absoluut de moeite waard. In mijn optiek was het meer kanovaren in een opblaasbaar bootje in rustig water dan daadwerkelijk raften (dat ik meer associeer met een grotere boot en wilder water). Maar wat een adembenemend mooie natuur! Door de jungle varen en krokodillen kunnen zien was een prachtige mooie ervaring. Voor natuurliefhebbers een must do als je het mij vraagt! Je kunt er ook tal van andere activiteiten doen zoals ziplinen en quadrijden.

HESC: Het Hoedspruit Endangered Spcies Centre vangt bedreigde diersoorten op om ze te laten aansterken zodat ze in de toekomst terug het wild in kunnen. Ze zitten dan wel in een opvang, om de dieren te zien blijft gaaft en vooral het verhaal erachter en de manier waarop HESC met de dieren omgaat, is mooi om te zien.

Excursie in het Hoedspruit Endangered Species Centre
Excursie in het Hoedspruit Endangered Species Centre

Blyde Canyon: Een boattrip door s werelds groenste en op drie na grootste canyon is fantastisch mooi. Je kunt er vanaf het water van genieten met een boattrip zoals ik gedaan heb. Onze boattrip startte bij Blyde Dam boattrips. Daarnaast kun je ook de Panoramaroute rijden (door het vervroegde vertrek niet zelf helaas niet kunnen doen) en de uitzichtpunten bezoeken die op Blyde canyon uitkijken.

Blyde Canyon
Blyde Canyon

Game drive: Als je verblijft in het Wildlife Estate ligt er een stuk natuur in het park zelf waar je gewoon in kunt en mag. Je mag er zelf met de auto rijden en kunt altijd op zoek naar giraffen, zebra's, stekelvarkens en impala's en 'gewoon' genieten van de natuur. Zelf ging ik erg graag hardlopen in de game drive. Erg bijzonder om tussen de zebra's, giraffen en impala's door te lopen!

De game drive in het Wildlife Estate
De game drive in het Wildlife Estate

Er valt nog zoveel meer te zien, te doen, te ervaren, te beleven en te genieten dat ik je ook wil aanraden je niet te beperken tot deze opties! Kijk zelf wat je leuk vind, praat met locals en kom zo op bijzondere plekken die je reis nog meer glans kunnen geven!

© Joep Baetsen
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin